Mor Ve Ötesi - Güneye Giderken


Zefir radyoları varya
Briket duvarlarda
Sesini duydum onlardan
Sarındım akçora gömleğime

Uyu dedim uyudum,
Devam et dedi muavin

Yolda güneş yükseliyordu
Güneye giderken
Solda güneş yükseliyordu
Güneye giderken

Sararmış tütün tarlası
İlerde beyaz yaşmaklı
Al basmadan giysileriyle
Kadınlar çalışıyorlar
Yüce dağlar ilerde mor
En yükseği en önce gördü

Yolda güneş yükseliyordu
Güneye giderken
Solda güneş yükseliyordu
Güneye giderken

Küçük bir çocuk yeni uyanmış gözleri mahmur
Muavin de çocuktu fakat uykusuzdu, bağırırken:

Yolda güneş yükseliyordu
Güneye giderken
Solda güneş yükseliyordu
Güneye giderken

Bir köy var çok uzakta
Beyazdan minaresi
Kırmızı damlı evleriyle
Köymüzdür varmasakta
Yanımda oturan belli ki oradan
Bana biraz yandan baksada

Yolda güneş yükseliyordu
Güneye giderken
Solda güneş yükseliyordu
Güneye giderken